Blogissa parantamisesta.blogspot.com sadan tekstin kokoelmissa, löytyvät numeron mukaan
" 6. Syöpä ja vain hyvän hyväksyminen 21.3.2012
syöpä 42. Leukemia, veren sairaudet ja elävöittävän kanssa oleminen18.5.201548. Syövän leviäminen ja terveysmielikuvat1.6.2015
110. Syöpä ja syöminen29.8.2015
syöpä A330. Melanooma ja kesä kokonaiselämyksenä 27.4.2016
syöpäkasvaimet, isotkin B414. Pahka päässä, kuhmu tai kasvain ja hienomotoriikka & terveen sileän ihonseudun mielikuvat 19.11.2016
syövän aiheuttajat C596. Syövän leviäminen ja kauniisti rukoileminen 1.6.2018
syövän leviäminen ja rukoileminen C593. "Varmuuden vuoksi" ei aina ole hyvä ohje 1.6.2018
C596. Syövän leviäminen ja kauniisti rukoileminen 1.6.2018
D877. Syövän leviämisen estäminen ja ailahtelevista mielikuvista vaarattomimpien valitseminen 14.9.2020
B521. Suuri epäonni ja haaveidensa seuraaminen 23.7.2017
B522. Epäonni lääketieteessä ja nojautumiskohteiden vaihtaminen henkilöistä hengellisyyteen, luontoon jne 26.7.2017
epäonni B578. Sairastumisalttiudesta ja parempien vaihtoehtojen varaan pelastautumisesta 16.4.2018
C684. Epäonninen sairas olo ja taju siitä että lääkärit yms ovat bakteerialtistuksessa skarppaavia 5.11.2018
epäonnisuuden pois karistamiseen B410. Ihmeparannusohjeyritelmä XXXIII * Maisemahahmotuksesta herkkyyttä 12.11.2016
epäonnisuus A294. Kaikki prakaa ja nojautumiskohteiden vaihtaminen tervehenkisiin 7.2.2016
C694. Epäonni sairastaessa ja usko kuolemanjälkeiseen elämään 6.12.2018
B415. Onko sairaanhoidolla epäonnea 24.11.2016
epäonnivaikutetta muilta C608. Puskuri 19.6.2018 "
6. Syöpä ja vain hyvän hyväksyminen
Syöpään näyttäisivät sairastuvan ne, jotka emotionaalisesti hyväksyvät lähelleen jotakin pahaa, vaikkapa omalla tavallaan auttavaisen mutta pahan tai muuten itsellen jollain tavalla ikävän äidin tai muun läheisen. Jos haluaa parantua, niin pahaa ei tulisi hyväksyä lainkaan, ei mukautua siihen, vaan hyväksyä vain kaikin puolin aidosti positiivisia asioita kuten villi luonto ja luonnolliset terveet ikiaikaiset elämäntavat elämän joka saralla.
Kuva meni pieleen: siinä ovat pahan etäpesäkkeet vallanneet aivan liikaa tilaa. Parantuminen on mahdollista vain, jos sanoutuu niistä totaalisesti irti.
* * *
2.11.2020 Voikohan olla, että syöpäsairailla joko joku lähipiirin ihminen tai syöpäsairas itse nojaa toisiin niin, ettei tee kunnolla eroa sivistyneen yhteiskuntaan ja maailmaan kuulumisen ja toisaalta kunkin oman elämän välillä. Sivistyneesti voi tehdä hyvää maailmassa, mutta se on ei-henkilökohtaista, yleisen tason asia, sitä mitä opetetaan kouluissa ja yleissivistykseen kuuluvissa kirjoissa yms. Henkilökohtainen elämä on taas kunkin oma juttu, siitä huolehditaan itse ja siihen eivät saa muut puuttua. Siihen on hyvä ohje "Elä ja anna toisten elää" kukin on suvereeni kuin puiston puun oksisto, saa itse päättää elämästään, kunhan ei häiritse muita, eivätkä siihen muut saa puuttua. Käytännössä tämä tarkoirttaa sitä, että kukin huokehtii itse omasta elämästään ja ei puutu, ei karsi,ei ulota mitään viivoja tms toisen luo, ei etäisyyden puoliväiä lähemmäs, ja jos on epäselvyyttä, niin vain luotaan komasosan matkaa, niin saa kumpikin elää omaa elämäänsä rauhassa, omien mieltymystensä ja rytmiensä mukaan.* * *
6.6.2022 From my blog curingguesses.blogspot.com
"
Often near by people forcing wrong kind of things or things which have wrong kind of spirit to one's picture of the body or tyo one's life, seems to cause cancer, for example claiming nasty things to be good for the other. While free life with healthy spirit, like civiliced wisdom seeks to offer, like seeking towards one's dream job, healthy wyas of living and music, seems to cure cancer away and at leastd oes not cause cancer at all.
Lähettänyt Kaisa Hannele Tervola
42. Leukemia, veren sairaudet ja elävöittävän kanssa oleminen
Verisyövässä ym veren sairauksissa voisi oloa parantaa, kenties tervehdyttää elävöittävien asioiden kanssa oleminen: auringonpaisteen, tuoremehun, vehreyden, vapaa-ajan yms tuottama elävöittävä tunne. Ja vähentää elämäntavan ja ajatusten aihepiirien raskautta ja synkkyyttä, ja nostaa koko elämäntapa keveämmäksi, valoisammaksi. Elävöittävämpiä asioita jatkuvasti lisää ja raskaita, pahoja asioita pois. Se ei tarkoita, ettei saisi ollenkaan ajatella ikäviä aiheita, vaan että pitäisi ajatella ne nopeasti eikä jäädä hautomaan synkkiä tunteita, ja että pitäisi elää keveämmin ja valoisammin kuin ennen suurin osa ajasta ja pitää kehityssuunta elävöittäviin elämäntapoihin päin.
Lähettänyt Kaisa Hannele Tervola
48. Syövän leviäminen ja terveysmielikuvat
Tämän blogin ihmeparannusohjeyritelmien mukaan mielikuvat vaikuttavat kehon paranemiseen ja myös sen sairastumiseen. Mielikuvat syövän leviämisestä lisäävät syövän leviämistä ja mielikuvat että jossain on kasvain lisäävät todennäköisyyttä, että siellä on ja pysyy kasvain. Jos mielikuvat näin ohjaavat kehoa, voivat terveysmielikuvien myötä aiemmat syöpäkasvaimet liueta vaarattomasti. Syöpämielikuvien sijasta pitäisi koko ajan suosia terveysmielikuvia sekä mielikuvia tervehdyttävistä asioista kuten luonnon kauneus, uskonto yms. ohjeiksi keholleen, mielensä sisällöksi, ks. ensimmäiset tämän blogin ihmeparannusyritelmät.
Mielikuvien myötä vaikutteita terveydestä eikä sairaudesta.
26.5.2022 Josrapsuttaa jotakin kohtaa, esim luonta, niin keho kai tuumii, että kehon olisi kiinnitettävä huomiota siihen seutuun. Ja sitten jos heti perään koskettaa kehoaan jonnekin toisaalle tai miettii jotakin kehon kohtaa, niin keho tuumii, että sinnekö sellaista, mitä tuossa äskeisessä kohdassa oli. Niinpä epäviisas rapsuttelu ei ole hyväksi, ja terveysmielikuvat ovat kovin tarpeen.
Lähettänyt Kaisa Hannele Tervola
110. Syöpä ja syöminen
Sana "syöpä" tuntuu viittaavan syömiseen. Ehkä se on vanha hyväksi koettu tapa parantaa syöpää- Silloin se olisi luultavasti syömistä tyyliin "Syöhan hän kunnolla? Syöhän hän! Syö kunnon ateriat ja nytkin napostelee tuossa juustonaksuja..." eli lämpöiseksi kylläiseksi palleroiseksi hyvinvoivaksi, vähän niin kuin ihan vain mielitekoinaan söisi mutta kummemmitta kontrolleitta, ettei söisi liikaa, jatkuvan hyvän mielen ja hyvän olon tuojana siis napostelu ja varsinaiset ateriat.
Samaan luultavasti sopisi kehon pitäminen lämpimänä lämpimin vaattein ja liikkumalla lämpöä tuottavin tavoin. Lämmittelyohjeita, aika tavallisia suomalaisille, olen kirjoittanut suomalaisuutta opettavaan blogiini http://opisuomalaisuus.blogspot.fi/2015/01/viileaan-sopeutuminen.html
Nämä toisivat mieleen, että kramppaaminen lihaksia paikoin koviksi eivarmaankaan ole hyväksi vaan pitäisi olla rennon hyväntuulinen kropastaan kuin lämpöinen, jotakin napostellut ja tervehenkisen hyväntuulinen.
helmikuu 2016
Voiko olla, että pitäisi syödä herkkuja tyyliin "Ai täällä, on näitä! Aiku ihanaa. Mäpä otan muutaman ja vien huoneeseeni..." ja lisäksi terveellisesti ruokaympyrän ja mielitekojen mukaan.
Lähettänyt Kaisa Hannele Tervola
B414. Pahka päässä, kuhmu tai kasvain ja hienomotoriikka & terveen sileän ihonseudun mielikuvat
(Pahkan tapainen epämuodostuma päässä näyttäisi olevan itse jatkuvasti aiheutettu ja ainakin osalla pahantahtoisen tartuttamisenhalun motivoima.)
Mielikuvat ohjaavat kehoa, jos painotus on kehossa eikä ihan vain muun ajattelussa. Kasvainta ajatellessaan aina pitäisi antaa keholle ohje pienentää kasvain ja liuottaa se pois. Kömpelyys suurentaa mielikuvissa alueita ja hienomotoriikka sekä kenties viileänpuoleisuus pienentää. Sosiaalinen silmä, jolla havaita elämäntapa ja tekemisentapa ja niiden vaikutukset siihen, millaisia liikket tarkalleen ovat, parantaa hienomotoriikkaa paljon yhdessä tunnelmatajun kanssa. Pelkkä sosiaalisuus, etenkään jonkin verran piittaamattomalla ihmisillä ei töhän riitä. Olisi varottava vaikutteita muilta esim. kömpelöistä isoista kehon osista tai piittaamattomuudesta.
8.12.2020 Syöpäkasvaimiksi oeltettuja on kai monen eri tyyppisiä, jotka voivat olla muusta syystä syntyneitä ja siksimuuta kautta parannettavia, ja olisi kai olennaista, ettei sotke niitä erit yypin pahkuroihin, näppylöihin ym. Näitä ovat mm pigmenttiläikät, näppylät, myttyyntyneen olon tuomat pahkurat, vakiintuneisuuteen liittyvät kehon piirteet kuten esim. että hyvä näin pidän kehoa näin, tai mielestäni joillakin on valkoisen oloisia kuin kasvaimia jotka tuntuvat liittyvän jotenkin jääkaappiin eli ovatkohan tropiikkilaisten piirteitänuo, ja ajokset eli paikalliset tulehdukset tms kai kehossa olevien tikkujen, hyönteisten pistojen tms epäpuhtauksien vuoksi, muina syinä kai myös ihan toisentyyppisten epäterveet tavat pitää kehoa, keholla kiinnittyminen rakennettuun elollisen sijaan, huono ruokavalio, mutten näitä siis tunne eli niitä voi olla monenlaisia, esim. asentovirheisiin liittyviä paksuntumia tms ja toisilta sosiaalista kautta tulevia virheitä tapaan pitää kehoa ja olla asioiden kanssa tekemisissä.
10.12.2020 Minulla on vaikutelma, että ainakaan kaikki pahkurat eivät ole kasvaimia vaan vakiintuneiden asentojen ja asenteiden tuomia, esim. kun osin vaihtaa uudentunnelmaiseen tekemiseen eikä oikein huomaa siinä, että miten omat tottumukset siihen nähden menivät. Mutta periaatteessa siis tekemisentapaansa ja liikkumistaan tervehenkisemmäksi vaihtamalla pääsisi moisista pahkuroista eroon. Niilläs iis olisi luonnostaan samat paikat ja rytmi kuin tavallisilla asennoilla, tekemisentavoilla, asenteilla elekielessä jne, mutta joskus niitä näyttää tulevan myös muille kohdin ja muunrytmisinä, mutta minulla on vaikutelma, että silloin kehoon on vaikuttanut joku tavalla, jonka tyylilaji tuo mieleen Ilkka-nimiset miehet eli kyseessä on kai ilkkuva versio toisen tavasta pitää kehoa, että "ensin näin ja sitten noin ja sitten voíelä noin ja noin ja noin, mitäs siitä sanot, onko noin hyvää ja viisasta elää". Eli auttaisko siihen huomata sosiaalisuudessaan, että joku kanssasi tekemisissä oleva, esim. sisarus, henkilö joskus samssa huoneessa, jonkin kiinnostuksenkohteesi henkilökontaktejasi, tms, ilkkuu kehollesi ja tavoillesi? Tässä siis ongelman syy kai on, että olettaa tuon toisen tavalliseen tapaan luotettavaksi, sivistyneeksi, kehoon liittyen vain järkeviä hyväätekeviä varmasti vaarattomia ja terveellisiä ehdotuksia tekeväksi eikä kehon kohdalle tai kai välittömästi kiertokautta kehoon vaikuttaen huonoja keholle sopimattomia ehdotuksia tekeväksi. Eli syynä on perusteeton turvallisuuden tunne tai jonkun vakuuttelut, että kyllä tuo on ihan sivistynyt kaikin puolin, tai sitten oma sosiaalinen silmä on heiukko tai mukavuudenhalu, urautuneisuus tai tottumus tuo esim. työparin käsitykset mahamakkaroistasi työtä keskittyneesti tewhdessäsi omaan kehoosi eikä vain hänen hirtehishuumorinsa kukkasiksi, että "kaikenlaista sitä".
Tämän käsityksen mukaan, jos ihmiseltä leikataan jostain syöpäkasvaimeksi oletettu muhkura, paakku tai mikä lie, niin se on kenties ollut jokin sellainen, ettö ihminen on tottunut pitämään kehoaan sillälailla, se on jotenkin tuttu vire ja ihmisen mielestä hyvä, hyvää turvallista oloa tuova tms, ja niin jos se leikataan pois, niin heti pitää jotain muuta kohtaa sillä lailla, korvikkeeksi kenties muutamaa, eli ongelma ilmenee uudelleen muualla olematta syöpätaudista kyse vaan pikemminkin tunne-elämän taipumuksesta turvata kehon pitämiseen tietyntunnelmaisesti, mihin kai auttaisi tervehenkinen turvallinen elämä, elämänviisaus yms. Mutta voi kanssa olla, että jos ja kun leikkaus kauhistuttaa paljon, etenkin kai vaistotasolla, niin jonnekin huomion piirin ulkopuolelle, missä ei tarkoin silmin toivo, että kunpa menisi hyvin, vaan ont unnemytty jossakin katvealueella, niin keho voi mennä erilaiseksi siinä, koska tunnevire, jolla sitä seutua pitää, on erilainen kuin muulla keholla,m vähän kuin pala kurkussa tunne jossakin katveessa, ja niin sitä voidaan luulla syöväksi, mutta tämän näkemyksen mukaan niitä ei kai ole hyvä leikata pois vaan olisi panostettava tervehenkiseen elämänviisauteen ja sen mukaiseen elämään.
Kanssa jos on rankkaa, niin syöminen voi välillä jäädä liian vähäiseksi, kuinolisi paastonnut, ja silloin on epäenergisempi, ja jos siihen päälle lisää läskiä, niin se on vähän kuin kasvain, eli parempi olisi olla napostelevaisen energinen.
Miksi mieli vaikuttaa kehoon, etenkään toisen mieli, on kai että mielikuvat siitä, millainen keho on, ohjaavat kehon kykyä parantua ja muuntua tilanteen mukaan, ja keholle pitäsii aina antaa ohjeeksi vain terveysmielikuvia ja kehotus tervejtyä ja korjata viereisiäkin osia täyteen terveyteen, mihin puiden oksien tunnelman vire ihmisen liikkuessa on hyvä ohje.
Jos sitten ajattelee muun tyypin kasvaimiakin eikä vain muhkuroita yms,niin voiko olla, että niiden syntyyn vaikuttaa se, että kehon osat ovat kovin eri tavoin pidetyt, eivät niin tasapainoisesti kokonaisuutena, vaan esim. suolartasapaino ja lämpötila voivat vaihdella paikasta toiseen. Sellaiseenkai auttaisi MEDITAATIO, ei mikään kehon tarkkailu"meditaatio" vaan tavallinen hengityksen tarkkailumeditaatio ja ympäröivän maiseman & elämän kanssa tekemisissä oleminen arjessa liikemeditaation tapaan ja keho vain sen kannalta enemmän hahmotettu, että mikä on liikkumiselle hyvä. Eli hengitysmeditaatiossa seurataan hengitystä, tarkkaillaan sitä ja sen vaikutuksia (terveiltä osin, terveellä tavalla, elämänviisaasti, tms) kehoon ja mieleen ja kontaktiin ympäristöön yms, eli oikeastaan ihan vain tavallisesti hengitetään la tunnetaan ilman virta nenässä jne ja pyritään olemaan luonnollisesti, pakottamatta, istumaan hyvässä asennossa paikoillaan muttei jäykästi vaan niin kuin on liikunnallista ja luonnollinen ryhti selkä suorassa kuten liikuntaharrastus tuo, ja tunteidenmukaisia pyritään myös olemaan ja ajatuksia tulee ja mene muttei kehitellä niitä vaan keskitytään tuntemaan aistimuksia ja olemaan tasapainossa, nauttimaan tästä hetkestä ja pakottamattoman huomion tuomista kauneusaistimuksista ja jotenkin viisaammasta tavasta olla asioiden kanssa tekemisissä, ei niin palikkajärkisestä,tökertöstä eikä keinotekoisesta vaan pikemminkin motivaation muakisesta ja arjen persutekemisten ikiaikaista tervehenkistä perusmuotoa, perusvirtaa arvostavasta, ja siitä löytää pakoton hereillä oleva elämisen tapa, joka on samaan tapaan luonnollinen kuin ihan vain hengityksen kulku tms pakottamaton peruseläminen, kun siitä on harrastunut tai kaipaa lepotaukloa arjen hälinästä, ja myötäeläväkin pyritään olemaan, se on huomiokyvylle hyväksi, sillä kuljetaan myötävrírtaan kuten asiat tapahtuvat eikä keinotekoisesti väkerretä, mutta idea siis ihan vain istua rennosti selkä suorassa ja seurata hengityksensä kulkua ja siinä sivussa oppia hyvä pakottamaton huomio eli meditaatio.
22.12.2020 En tiedä, riippuuko tämä ihmisestä, mutta minusta, jos olen koskettanut tai ajatellut jotain näppylääni, että mikäköhän se on, uskaltaako sitä rapsuttaa, niin kai muutamaa sekuntia tuon kehoa kuulostelevan ajatuksen jälkeen on mieleeni noussut usein sana ja mielikuva näppylän tyypistä, esim. "tavallinen näppylä, saa rapsuttaa, muttei ole kidettä", "näppylä, jossa on kide, joka mielestäni pitäisi rapsuttaa pois", "rupi, onko jo irtoamisvaiheessa", "luomi, älä rapsuta" ja "ajos, mikäköhän nyt on kehon epäpuhtautena". Mutta tämä kyky on riippunut sosiaalisista vaikutteista, sillä jos joku dominantti määräilee, ettäniin ja näin pitäisi, niin silloin se ei mene ollenkaan samoin, vaan huomiokyky on jotenkin tönitty pois, ja silloin ei esim. osaa puristaa näppylää niin, että kide lähtisi irti, ja niin tulee kumma puristeltu kiteellinen näppylä, jonka vasta omassa rauhassa myöhemmin voi osata ottaa kiteen irti. Mutteivätnämä kai ainoita mahdollisia tiedotteita ole, vaan joiltakin tulee vaikutelma esim. sanasta "jääkaappi" (tropiikkilaiselta) tai "sohva" (mukavuudenhaluiselta) tai "muhkura, huono asento,liikuntaa pitäis harrastaa". Eli on huomio näppylässä tai muhkiurassa ja sitten selvempi kuva siitä, minkä tyyppiseltä se vaikuttaa, jasiihen lkinkittyy kuva siitä näppylä- tai muhkuratyypistä, mihin sitten jostainmuistaa sanan ja kenties ohjeen.
C596. Syövän leviäminen ja kauniisti rukoileminen
Syöpä on kai useimmiten jonkun tai jonkin aiheuttama sairaus, milloin on tärkeää kiinnittää huomiotra mielikuviin, jotka eivät saa olla harmaan pallukkamaisiakuin kasvaimet eivätkä syövän villiintymisen kuvia, vaan terveyden mielikuvia ohjeiksi keholle, elävöittävyys jota mm rukous ja kauniit virret tuovat, terveyden tavoittelu tasapainokohtana, johon keho korjautuu: kasvaimet lientyvät pois ja vaurioituneet kohdat parantuvat, terveet kohdat ellelevät jos mahdollista vieläkin terveemmin ja tervehdyttävät viereisetkin kohdat kuin elämänviisauden opettajat, näin siis mielikuvissa ja elämän vireessä, mistä syystä rukoileminen, juuri kauniisti rukoileminen olisi olennaisen tärkeää ja elämän uomat niin kuin kauniisti rukoileminen olisi yksi harrastuneisuuden alueistaan, harrastus muun elämän joukossa. Mutta on myös tärkeää kiinnittää huomiota sosiaalisiin vaikutteisiin: sekä omiin mielikuviin sosiaalisissa tilanteissa, niihin liittyviin asnetyeisiin, muiden tokaisuihin ym puheisiin mielukuvineen, asenteinen, eleineen, sosiaalisine ilmapiireineen ulottuvaisuuksineen, ja saada nämä kauniille sivistyneen hyväätekeville elämänviisaille uomille, tervehdyttävillä, ei sairauksia maalaileville, ei inhorealistisen tyyppisiksi ollenkaan. Siihenkin juuri rukouksien kauneus olisi olennainen apu: rukoillaan maailmaa kauniille viisaalle hyväätekevälle tolalle ylipäätään, niin sosiaaliset suhteetkin löytävät kauniimmat uomat. Myös elämänpiirin asioihin tulisi kiinnittää huomiota, jotteivät ne sisältäisi huonoja puolia hyvien puolien siivellä, kuten vaikka kun joku väitti poliisien usein sairastuvan paksusuolensyöpään, niin haluavatko he toiminannhalusina ajella poliisiautolla uusille keikoille ja siinä samalla tulee ikävän kanssa oltua tekemisissä liiaksi, liiaksi ainakin terveyden kannalta katsoen?
Onkohan tuo syövän aiheuttaja usein sosiaalinen suhde, joka joltain kannalta joillain kriteereillä käyttäytyy ihan hyvin ja jää sosiaaliseksi suhteeksi mutta joka jossain välissä kuin asiakeskeisesti mutta ikävän tapaisesti sosiaaliselta kannalta laittaa yhteiseen elämään toisen luo jonkun jutun josta tuumii, että minun mielestäni tässä kuuluu olla tällainen toisen mielestä ikävä asia, toiselleaika isoa ikävää olosuhdetta luova.
30.10.2020 Ailahtelevista mielikuvista ja vaikutelmista, vaikutteista yms riippuen näppylöitä yms pystyy joskus liennyttämään pois ja joistain vaikutteista niitä taas pyrkii kenties syntymään. Reunat, kuten ajatusten, kirjojen ym reunat kai aiheuttavat näppylöitä, jso niihin kiinnittyy, kai niiden tapainen ikävä aiheuttaa niitä ja reunoihin kiinnittyminen ylläpiytää ko näppylöitä. Mutta jos on aidosti hyvää elänmää tervehenkisesti arvioituna, kuten esim. haaveammattiin pyrkiminen tai hyvälaatuisten kirjojen anti, niin se liennyttää näppylöitä tms pois, ensint uo hyvän seesteisen tervehenkisen olon ja meiningin ja sen myötä ne jotenkin lientyvät pois, kuin laimentyvat. Kasvaimet taas kai liittyvät useins iihen, mitä keholta odotetaan, että onkohan tuossa kasvain vai niitä pis liennyttäen että näin korjaan ryhtiä tervehenkisemmäksi ja elämää paremmaksi, niin kehokin kaunistuu.
13.11.2020 Lainaus eilisestä sähköpostistani syöpäjärjestille:
"Lisäys viime kuun lopulta (syöpää
käsittelevään tekstiin, jossa oli kai jotakin rukoilemisesta) oli
aiheesta, joka sai koirami tuumimaan, että sille näyttäisi siitä
syntyvän käsitys siitä, miten syövät voi parantaa niin ihmisiltä kuin
eläimiltäkin, niin ettei syöpä enää ole se kammottavan vaarallinen
tauti, mitä tähän asti on ollut ja mikä on lyönyt leimansa ihmisten
siarauskäsityksiin. Mutta sittemmin onollut ties mitä muuta vaikutetta
ja tuo näkemys kadonnut."
19.11.2020 Villakoiralleni oli aiemmin tällä viikolla jostain tullut syöpäsairaiden vaikutetta, eikä se osannut sellaista kantaa, enkä minäkään, ei meillä ole sellaista jaksavaisuutta eikä auttamisen kykyä. Sairaiden ja paljon sairaiden kanssa tekemisissä olevien vaikute vie sairastumiseen päin,poispäin parannustaidosta, joka asiaa etäältä ajatellen jotenmkin oli olemassa ja josta saattoi kirjoittaa. Kirjaan kaiken ylös, ebnkä vain tavallisesti vankasti osaamiani, ja niin en ole parannustaitoinen muuten kuin tätä blogia suosittelemalla ja terveitä elämäntapoja ennestään tuntemalla. Viime aikoina on ajattelu- ja kirjoitustaitoni ollut pitkälti hukassa, ja niin noista kahdesta edellisestä merkinnästä tässä blogikohdassa ja viimeisimmästä syöpää käsittelevästä kohdasta ei saa niin hyvin selvää, mutten osannut ajatellakaan niitä sen paremmin, vaan kirjasin pelkän aavistuksenikin, koska se näytti lupaavalta alulta ja syöpä on kamalan paha sairaus ihmisille, jotka sitä sairastavat, tärkeä olisi se parantaa. Mutta niin, vaikken minä eikäö koirani osaa henkilökohtaisesti siinä auttaa, niin ehkä noista teksteistä, jos poimisi ohjeen ja vaikkapa sen yksi sana kerrallaan vaalisi noiden ohjeiden suunnalla olevia asioita ja koettaisi, vaikuttaako jokin sillä suunnalla parantavan syöpää pois, niin olisi silloin lukijallakin suunnilleen saman verran näkemystä, tai hyvin onnistuessaan enemmänkin kuin minulla ja koirallani kirjoittaessani. Katso myös kohta
D893. Syöpä ja vapautunutta tervehenkistä elämää 14.11.2020
C593. "Varmuuden vuoksi" ei aina ole hyvä ohje
Kaikilla äideillä tms ei ole hyvä silmä parantuvuudelle yms, ja niin he ehkä ongelmasta kuullessaan hoitavat sen pois päiväjärjestyksestä kiinnittämättä huomiota siihen, miten paljon se vaivaa, vaan luulevat, että pienikin vaiva on hyvä hoitaa lääkärissä ennaltaehkäisevyyden nimissä. Mutta silloin lääkäriin tai terveyskeskukseen joutuu potilas, joka vasta on huomannut jonkin vian mutta jota se ei varsinaisesti niin suuresti vaivaa, että sairastaisi sitä. Sen sijaan lääkäri tottumuksesta määrää lääkkeet kun vaiva muka huolestutti niin kovin, että lääkäriin asti tultiin sen vuoksi. Ja niin vaivaa sitten joutuu sairastamaan ihan oikeasti. Kuitenkin moni pikkuvaiva paranisi helposti itsestään. Ennaltaehkäisevyydellä kai tarkoitettaisiin terveitä elämäntapoja, viisautta, jotakin lepoa kokeeksi eikä menemistä pienimmästäkin syystä terveyskeskukseen, jonne sairastavia kerääntyy isoissa määrin ja siis sairastumisalttiutta myös tulee sieltä tartuntana.
Mutta hyvähän se on olla edes kerran omalla kohdalla nähnyt pienen vaivan kohdalla, että miten terveyskeskuskäynti sujuu ja mikä sen vaikutus on. Ja jos vaikkapa jokin näppylä joskus huolettaa, niin kivahan se on kuulla, ettei se ole syöpä.Mutten sitten tiedä, onko syöpäpotilaan hyvä mennä' joka leikkaukseen heti, jos syöpä kumminkin on jo levinnyt, sillä ovathan leikkaukset vaarallisia, eivät hyvää elämää. Eikö parempi olisi rukoilla, kenties rukoilemalla kauniisti voisi saada syövänleviämisen laantumaan, ehkä parantuakin.
Vastaavasti voisi kai toisenlasiiin painotuksiin siirtymällä oppia liennyttämään syöpäkasvaimia pois.
27.11.2020 Jps syöpä ei olekaan tietty vaiva sama kaikilla, vaan jos syöpämerkitsee vain, että on jotain patteja tms, mutta syy niille voi olla kullakin erilainen.Niin silloin ei ole hyväksi samaistaa omaa syöpäänsä muiden syöpiin, vaan pikemminkin luooehtia, minkä oloisia omasta kehosta löytyvät kasvaimet ovat, ovatko vaikka näppylöitä tai pigmenttilaikkuja tai nahkasohvamaisia paksuunnuksia vähän kuin saman ihmisen luonne muiden silmissä, myttyyntyneen mielialan tuomia pahkuroita, va mitä, ja pyrkiä sitten tuo oma pahkuratyyppi liennyttämään pois mm arkijärjen avulla ja kiinnittämällä huomiota mm sosiaalisiin vaikutelmiin, että mikä voisi aiheuttaa niitä ja mikä taas liennyttää niitä pois.
No comments:
Post a Comment
One can comment under each blog post of mine, but the blogs are aimed for a global audience, so the comments too should be from a so general point of view, and with well workkng beautiful values.